۲۰
مرداد

مهرمهربانی در دیار پرفسور حسابی کودکان مددجو را خوشحال کرد

اشک‌های شوق پشت بادبادک‌های رنگی

میان صدها بادکنک رنگی و هیاهویی پیچیده در سالن هم می‌شود، برق شادی را در چشمان شفاف این کودکان دید. کودکانی که داشتن‌ها را آنچنان تجربه نکرده‌اند و انگار در فرصت‌های اندک اینچنین، خوب می‌دانند چه طور لحظه‌های خوشحالی‌شان را غنیمت بدارند.

لباس، کیف، کفش و لوازم تحریر نو آن هم در آستانه سال تحصیلی جدید برای خیلی از کودکان شاید اتفاقی معمول و هر ساله باشد، اما برای این بچه‌ها که در روزهای آخر شهریور در سالن پرفسور حسابی شهر تفرش جمع شده بودند، چندان معمول نبود. کودکانی که اکثر آنها به دلایل چون بی‌سرپرستی، بدسرپرستی یا معلولیت در پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی این منطقه قرار دارند.

26 شهریور امسال کمی آن سوتر از مقبره پرفسور حسابی در شهر خرم تفرش، جشنی با نام مهرِ مهربانی برپا شد که مهمانانش همین بچه‌ها بودند. جشنی که که هدف از برگزاریش شیرین کردن روزهای آغازین مدرسه برای این کودکان بود. کیف، کفش، لباس ورزشی، لوازم تحریر و… از اقلامی بود که موسسه خیریه راز با کمک شرکت آب معدنی دی دی به کودکان نیازمند در پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی اهدا کرد تا شاید طعم سال تحصیلی 96-97 برای این بچه‌ها دلنشین‌تر باشد.

این مراسم که به همت موسسه خیریه راز در سالن پرفسور حسابی تفرش برگزار شد، میزبان فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی نماینده سابق تفرش در مجلس شورای اسلامی و همینطور مسئولان کمیته امداد و بهزیستی این شهر و جمعی از خیران نیز بود.

موسسه خیریه راز با کمک شرکت آب معدنی دی دی یکی از زیر مجموعه‌های رایزکو است که امسال به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کرده و با فعالیت‌های عام‌المنفعه سعی دارد تا مسئولیت اجتماعی خود را در جامعه محقق کند. در همین راستا و پس از برگزاری چندین فعالیت مشابه در شهرهای مختلف کشور، این بار برای 250 نفر از کودکان تحت سرپرستی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی شهر تفرش در سالن اجتماعات پرفسور حسابی مراسمی برپا کرد تا علاوه بر اعطای هدایایی به این بچه‌ها، مراسم شادی را در آستانه سال تحصیلی برایشان ترتیب دهد.

دراین مراسم دکتر عباس غفاری معاون سرمایه‌های انسانی شرکت آب معدنی دی دی که برگزارکننده این مراسم برای این کودکان بود با اشاره به فعالیت‌های ارزنده دکتر حمیدرضا صمدی، رییس هیات مدیره گروه رایزکو در امور خیریه گفت: دکتر صمدی علاوه بر فعالیت‌های قابل توجه در حوزه کارآفرینی و برای حدود بر سه هزار و 400 نفر در بخش‌های مختلف صنعتی گروه رایزکو،ایجاد اشتغال کرده است و همچنین شرکت آب معدنی دی دی را نیز تاسیس کرده که تمامی عواید آن صرف امور خیریه و عام‌المنفعه می‌شود. ضمن اینکه موسسه خیریه راز نیز با هدف توسعه فعالیت‌های خیریه این مجموعه درکنار شرکت دی دی راه اندازی شد، تا فعالیت‌هایی از این دست به صورت مدون‌تری پیش رود.

او با اشاره به اینکه دکتر صمدی تمام زندگی خود را صرف میهن دوستی و نوع دوستی کرده ادامه داد : این مجموعه علاوه بر ساخت خانه‌هایی برای پرسنل خود درمانگاه خیریه‌ای را نیز راه‌اندازی کرده که علاوه بر ارایه خدمات رایگان به پرسنل خدماتی را نیز به افراد بی‌بضاعت ارایه می‌کند. غفاری در پایان سخنانش به شعری از ناصر خسرو قبادیانی اشاره کرد و دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور خواند و گفت: درخت تو گر بار دانش بگیرد ، به زیر آوری چرخ نیلوفری را

آنچه می‌تواند تکیه گاه شما برای پیشرفت در آینده باشد نه بضاعت مالی که بضاعت علمی است. شما باید دکتر حسابی را به عنوان یکی از بزرگان و مفاخر کشور و شهر تفرش الگوی خود قرار دهید و من امیدوارم چندین پروفسور حسابی از همین بچه‌ها به جامعه عرضه خواهد شد.

در ادامه این مراسم محمد حیدری نماینده سابق تفرش و نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از متولیان این جشن گفت: آموزش و پرورش سنگ بنای پیشرفت و اعتبار هر کشوری است. اگر امروز کشوری در دنیا حرفی برای گفتن در عرصه جهانی دارد، در کلاس و مدرسه سرمایه‌گذاری کرده است.

او با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروز سهم بسزایی در رشد کشور در آینده دارند، فعالیت خیریه در این حوزه را قابل تقدیر دانست.

در کنار برنامه‌های شاد و مسابقه‌ها و اهدای جوایز متعددی که در مراسم مهرِ مهربانی در سالن پرفسور حسابی رقم خورد، خبری خوش اشک شادی برگونه‌های حاضران این مراسم نشاند، آن هم زمانی که مجری مراسم اعلام کرد که با مساعدت دکتر صمدی ویلچر برقی نیز برای محمد مهدی، دانش‌آموز معلول حاضر دراین جلسه تهیه خواهد شد. ویلچری که محمد مهدی دو سالی بود که وعده‌اش را از مسئولان بهزیستی و کمیته امداد تفرش گرفته بود و کمبود بودجه هیچ گاه رخصت برآورده شدن آرزویش را فراهم نکرده بود.